Flamengo is leuker dan Copacabana! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Wendy Magnusson - WaarBenJij.nu Flamengo is leuker dan Copacabana! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Wendy Magnusson - WaarBenJij.nu

Flamengo is leuker dan Copacabana!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 Januari 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

We zijn natuurlijk niet alleen maar in Rio om te feesten en op het strand te liggen :p
Gisteren zijn we naar het Museo de Arte Moderno gegaan. Veel mooie vooral Braziliaanse werken. Het is wel grappig om te zien dat de stijl van de kunst in Brazilie 20 jaar lijkt achter te lopen op de Europese stijl. Steeds dachten we bijvoorbeeld dat een schilderij echt typisch jaren 30 was en dan kwam het uit 1954 ofzo.

Ook zijn we er achter gekomen dat het beste strand van Rio niet Copacabana is, maar het strand in Flamengo. Hier zitten de echte locals. Ook grappig dat hier de vliegtuigen vlak voor je over het water heenvliegen, want het vliegveld is vlakbij. Hier hebben we ook een stel backpackende Noren ontmoet (2 jongens en 2 meiden) en we hebben de rest van de middag met z'n achten op het strand gechillt.

We zijn ook naar Cristo Redentor gegaan. We moesten er al vroeg heen, anders zou het veel te druk zijn daarboven. We gingen met een schattig trametje de berg op en boven was het uitzicht echt prachtig! Toen het wat drukker begon te worden zijn wij weer naar beneden gegaan en terug naar het hotel, waar ik nu dit stukje typ.
We gaan hierna nog naar de Sugarloaf.

Tot gauw allemaal!

Liefs,